Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2014 00:56 - Откъде да започна да разказвам, приятелю (редактирано)
Автор: osi4kata Категория: Поезия   
Прочетен: 4366 Коментари: 7 Гласове:
37

Последна промяна: 09.01.2014 00:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Откъде да започна да разказвам, приятелю?
Май от там, откъдето пораснах.
Аз израстнах на село, при баба и дядо,
във града за деца беше тясно.
А на село – простор, свобода и усещане,
че ме искат и ме обичат.
Мойта баба никак не беше по плетките,
тя четеше все хубави книги.
И ме учеше вечер да се кръстя с три пръста
като гледам на Изток, в небето.
Бог пристигал оттам. После щедро разпръсквал
топлина и любов. И ни светел
по житейския път, а понякога плачел
и си криел лицето от хората.
Баба шепнеше тихо молитви, а в мрака
оживяваха сякаш звездите отгоре.
Отлетяха годините на уютното детство.
Седем малки щастливи джуджета
и в една златонога разголена есен
с меден глас ме разбуди звънецът...
Заживях във града при мама и татко.
Ученичка с буквар и със чанта.
Със безгрижното детство се виждахме рядко
само в дългата лятна ваканция.
А в училище учехме - Бог е за простите хора.
Ний сме силни и можем сами
с две ръце и със ум живота да борим.
Аз навлязох в етапа – борби!
И се борих до кръв – със нокти и зъби,...
като луда се впусках в житейски игри,
а животът ме хвърляше често във ъгъла
на огромния, хлъзгав от страсти тепих.
Аз забравях за болката и се втурвах наново
разярена, "с рогите напред".
Обладана от демони за пари и за слава...
По житейското бойно поле.
Но се сещах за Бога по някое време.
Носталгично, както за първа любов.
Не се молех обаче. Не се молят големите.
Баба спи от години под вечен покров...
Но понякога нощем пристига в съня ми,
Като бяла мадона с усмивка от свян
и ми казва – „НЕ Богу се молиш ти, дъще.
Молиш себе си. Господ е някъде там.
Помири се със Него. Пречупи глупостта си.
Гордост, глупост.. Те са едно.
Събери всички ценности в трите си пръста.
Прекръсти се със тях. Бог е Любов.“

Р.Симова, 2011 г.



Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - И тъжно, и хубаво...
09.01.2014 07:16
Като бяла мадона с усмивка от свян
и ми казва – „НЕ Богу се молиш ти, дъще.
Молиш себе си. Господ е някъде там.
Помири се със Него. Пречупи глупостта си.
цитирай
2. didoignatov - С огромно удоволствие се застоявам при теб, Руми!
09.01.2014 09:27
Уникално е това което пишеш!
Аплодисменти!
цитирай
3. анонимен - Стига с тия господи, бе Руми. Умен ...
09.01.2014 15:33
Стига с тия господи, бе Руми. Умен човек си. Стихото си е на ниво, но това вече едва ли те интересува.
цитирай
4. planinitenabulgaria - Брависиимо, Руми!
09.01.2014 19:27
Стихото Ти е комбинация от вдъхновение, талант и житейска мъдрост! Страхотна си. Макар толкоз далеч от България, чрез стиховете си Ти пак си сред нас. Честита Нова Година!

http://planinitenabulgaria.blog.bg/turizam/2013/12/24/svetli-koledni-praznici.1221882
Коста
цитирай
5. ponicka - Бог е бил там, някъде в детството ти. ...
09.01.2014 21:48
Бог е бил там, някъде в детството ти.Беше и при мен по подобен начин:)Напразно го търсиш в света на възрастните.Ти си сега тази,която да го създава в спомените на стъпилите на пътеката на детството.Успех!
цитирай
6. vlada - Бог наистина е любов, а в забързания ...
15.01.2014 21:36
Бог наистина е любов, а в забързания свят на големите няма много време да се занимаваме да го търсим, все уморени, все важни неща вършим, а кое е по-важно от Любовта. Исус казва да станем като децата за да можем да го разбираме, а понякога и в старците се крият едни вече пораснали деца....
цитирай
7. vlada - Бог наистина е любов, а в забързания ...
15.01.2014 21:37
Бог наистина е любов, а в забързания свят на големите няма много време да се занимаваме да го търсим, все уморени, все важни неща вършим, а кое е по-важно от Любовта. Исус казва да станем като децата за да можем да го разбираме, а понякога и в старците се крият едни вече пораснали деца....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: osi4kata
Категория: Поезия
Прочетен: 2232805
Постинги: 1098
Коментари: 6769
Гласове: 19220
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031