Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2012 23:20 - Писмо до Господ
Автор: osi4kata Категория: Поезия   
Прочетен: 4132 Коментари: 19 Гласове:
27

Последна промяна: 06.01.2012 23:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Здравей, Господи.

Аз живея назаем

в един град

точно под Южния Кръст,

И поделям стотина квадрата (три стаи)

с още доста народ (г.з до г.з).

Да, прибирам се рядко.

Все размахвам крилете

със надежда да литна

като тебе и аз,

Да получа признание от снахата и зетя,

да се чуе в ефир и моят глас.

Ала все не успявам.

Имам олово в краката.

Вкоренена съм сякаш във тази земя.

Ревматично-артритни се свиват крилата.

И назаем живея. И длъжник ще умра.

Чух, че щедър си бил щом поискаш.

И изсипваш с торбите безброй благинки –

на управници, шмекери и киноартистки...

Даром. Не след горещи молби.

Ти недей да си мислиш, че им завиждам

(опАзил си ме, Боже, от завист до днес)...

Най-невинно така просто аз си разпитвам...

И очаквам ответа Ти със нескрит интерес.

Аз живея по твоите строги закони.

Всеки залък със ближни деля,

не крада, не убивам и винаги гоня

Нечестивия още щом го съзра.

И не искам да бъда мирянка досадна

(ти си моят свидетел за това),

Но съмнения разни у мен се пораждат...

Сякаш имаш си, Боже, любими чеда.

И не всички са равни пред Тебе,

Пред Великия Мъдър Пастир.

Едни бъхтат до лудост за хлЕба,

Други тънат в разкош - „бей гиби“..

Това е, Господи. Зная, ти си всесилен.

Можеш в миг да ме смачкаш като блудна муха...

Да ти кажа ли нещо? Май съм се уморила...

Не ми пука дори дали ще умра.

Сбогом, Боже! Прости ми, че съм толкова грешна,

че създал си ме с някакъв много фатален дефект...

Че съм мислеща, искрена и безскрупулно честна.

Сбогом, Господи. Съжалявам, че не съм твой човек.

 




Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - ГОСПОД: "Чадо мое, нали зн...
06.01.2012 23:37
ГОСПОД: "Чадо мое, нали знаеш, че няма ненаказано добро. Сега се мъчи, а като дойдеш при мен и ти ще си "бей гиби"".
цитирай
2. mt46 - Поздрав
06.01.2012 23:44
за силното, изстрадано стихо!...
цитирай
3. karaiany - Трима киселяци се събрали и си пр...
07.01.2012 07:07
Трима киселяци се събрали и си приготволи туршия .
Господ погледнал , па рекъл : "Ха , да ви е сладко ! ":)))))
цитирай
4. murmashka - Трогна ме страданието в това сихче
07.01.2012 10:35
Трогна ме страданието в това сихче
цитирай
5. martiniki - За много години, Руми!
07.01.2012 10:39
Жива и здрава! Усмихната и вдъхновена!
цитирай
6. injir - Честита Нова Година! Да бъде здрава ...
07.01.2012 11:13
Честита Нова Година! Да бъде здрава и силна!
цитирай
7. scarlety - Де
07.01.2012 13:17
да имаше повече хора с "фатален дефект"....пък те все едни....редовни?!?:)
Чудесен монолог,Руми!
цитирай
8. panazea - Много мой човек си !
07.01.2012 13:45
Днес е Рождество Христово и молитвата е тъкмо навреме !
Целият Православен Свят празнува !
Сигурно е свят празник ! И аз мисля така !
Изпращам моята безкрайна обич ,
Радостта с теб ще споделя !
Не е хляб , не е огрев но сгрява ,
тъжни сърца .
Топлината , когато пристигне ,
ще те радва във трудния път !
Ще се смееш и пееш щастливо ,
аз ще чувам гласа ти звънлив !
Прегръдка далечна приятелко ,
разстоянията не са ни проблем .
Ако птиче запее наблизо ,
това е моят поздрав за теб!
цитирай
9. idealist - Това е най-силното:
07.01.2012 14:22
"Сбогом, Боже! Прости ми, че съм толкова грешна,

че създал си ме с някакъв много фатален дефект...

Че съм мислеща, искрена и безскрупулно честна.

Сбогом, Господи. Съжалявам, че не съм твой човек."

Поздравления, много е хубаво!
цитирай
10. virginblack - едно от най- смислените неща, които ...
07.01.2012 14:47
едно от най- смислените неща, които съм чела тук. Аз отдавна не съм негов човек. :)
цитирай
11. kontrasti - Отговор без посока!...
07.01.2012 14:50
Мила осичке звънлива,
не съжалявайте
че мой човек вие не сте,
рано е още да станете апостол,
със мен се тази ваша младост
праведно не изживява,
и мен се там долу не подражава,
все казвам че е грешка
но задълбани в материята
никой от вас не внимава.
Добре че пишеш, та поредно да попитам
къде е доброто едно което ви оставих,
защо го истинското всички отричат
все поемате риск към вината,
и в моето име споменато заричат?

Право казваш пътеките
са трудно забелижими
намериш ли тази една
върви така че
следите твои аз да забележа
и когато отминеш
младостта и старостта
във спомените ще те аз открия
и обещавам ти увековеча!....

(:–€)
цитирай
12. анонимен - ГОСПОД: "Защо мълчиш, Рум...
07.01.2012 14:56
ГОСПОД: "Защо мълчиш, Румяно, когато хората ти коментират, м? На много важна ли се правиш? Три дена в катрана!!!"
цитирай
13. mileidi46 - За много години приятелко!!
07.01.2012 15:02
Страхотно...
В десятката!!!
Браво!!
цитирай
14. planinitenabulgaria - За драматичното Ти стохотворение:
07.01.2012 15:48
Здравей Руми,
Отговорът е много прост: Доста по-висше създание си вероятно от заобикалящите Те! Трудно или невъзможно им е да Те разбират или да се възвисят до Твоето ниво. Ти си творец, а заобикалящите Те - може би "новите щатни мъже и жени". На всеки родител му се иска децата му да го надминат, но не винаги се получава. Руснаците казват, природа отдыхает. На по-умните, надарени с тланат, честни и справедливи Божии създания винаги е по-трудно в живота. Ако не им е по-трудно ще притихнат в доволство и ще престанат да творят. Ще наблегнат на "навеждане полека - два три гюбека".
Поетът Марин Тачков обикновено е тъжен както Теб. Предложих му да отидем в планината, аз да събудя една мечка от зимен сън и да я насоча срещу него за да я снима той с камерата. Ще се промени след срещата. И за Теб трябва нещо подобно. Ако беше в България, щях да Ви взема двамата.
Критикувам Те сериозно, че не отоваряш на тези, които са приятели на поезията Ти и споделят след новите Ти творби как ги възприемат.
Стихотворението Ти този път има музикален прочит. Аз го възприемам като драматична изповед. То ми напомня за финала на Първата симфония на Брамс. Хоралът в началото й, разработката, могъщата кода. Четирите последни стиха ми прозвучаха със същата мощ. Създала си срахотна творба, която не може да се чете без вълнение. Браво Руми, но ми е мъчно за Теб! Господ се грижи за големите проблеми, малките човек си ги решава сам. В сърцето човек има много място за обич, но ако то остане незапълнено, мъката идва...
Брависимо за прекрасната творба,
Коста
цитирай
15. gita969 - Наистина невероятна
07.01.2012 20:14
изповед.Щом толкова проникновенно и искренно задаваш толкова истински въпроси имаш в сърцето плам, който се вижда от далеч и Бог го е съзрял отдавна.Убедена съм, че имаш достатъчно мъдрост, за да намериш сама отговор на зададените въпроси. Пожелавам ти вяра, за да получиш убеждението че си "негов човек".Парите и охолството не са само от Бога. Те са и от дявола и са разменна монета, с която се купува съвест и благинки. Трогна ме!
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Виж, аз също нямам признание от син и ...
07.01.2012 20:35
Виж, аз също нямам признание от син и снаха, но и да му пиша писмо на господ, все тая, той така или иначе вижда всичко. Най-ми е мъчно, че не искат да имат деца, гонят Михаля и пълнят сметките на чужди фирми, мислят си че градят кариера. Утре могат да ги ритнат и никой няма да се интересува, колко са умни, можещи и перспективни. Да, мъчно ми е за тях, че губят ценно време, аз някак ще се оправя и без тяхното признание, свикнала съм да бъда и незабележима, особено в моето детство. Не се коси, всеки ще получи в крайна сметка това, което си е надробил. Не помня ти дали влезе в моя постинг "Снежанка и нейните любими блогери" да си вземеш коледната играчка, която съм ти приготвила за късмет през тази година. Ако не си, побързай, до като има елха. Поздрави и не унивай.
цитирай
17. osi4kata - Здравейте, мили хора!
07.01.2012 23:07
Благодаря Ви от все сърце за коментарите и за Вашата съпричастност към лирическата героиня. Тя може да бъде у всеки от нас.

Не отговарям на всичките коментари, защото съм много заета. Имам да върша много неща, които изискват вниманието ми, а не мога да пиша отговори на автопилот. Имам специално отношение към всеки един от Вас и Ви харесвам такива, каквито сте. И без да съм Ви виждала някога Ви чувствам безкрайно близки.
цитирай
18. lidislidis - Интересно и аз имам отпечатван стих НА ЗАЕМ СМЕ, но не могат да го видят хората, а е база за плагиатства на поетесите!
07.01.2012 23:48
НАЗАЕМ СМЕ
Животът ни е тънък лед
и кънките са ни под наем.
Все бързаме назад - напред,
и времето ни е назаем.

Назаем сме и с клетките безчет
в обвивка- многогамна каша.
Останалото само е голям късмет
душата гола си остава наша.

Под наем сме с престоя на леда
в секунди, месеци и дни...
Очаква се за всичко след това,
душата , заема да ни плати.

Аз може още утре да умра,
а може да умреш и ти...
Не знае никой своята съдба
светът след нас ще се върти.

За близките ще бъде празнина
ден, два, навярно три,
но всеки своята съдба
да следва ще си продължи.

Назаем сме на таз земя
животът, чувствата ни са под наем,
но нека да оставиме след нас следа
защо сме тук били, поне да знаем.

декември 2011

Сега ми се изяснява, защо съм с бан...не само зарад снимките...

цитирай
19. osi4kata - здрасти, Лиде.
08.01.2012 00:14
За много години!
Ами, случват се такива работи :). Май доста хора живеят "назаем".
Повечето буквално.

Наистина ли смяташ, че съм те изплагиатствала?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: osi4kata
Категория: Поезия
Прочетен: 2241821
Постинги: 1098
Коментари: 6769
Гласове: 19245
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930