Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2010 00:46 - Елегия
Автор: osi4kata Категория: Поезия   
Прочетен: 5986 Коментари: 30 Гласове:
28

Последна промяна: 17.08.2010 01:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
На всички емигранти и кандидат-емигранти.

Ноември, а времето - толкова хубаво...
Мирише на пролет, както през май.
Нарамили сакове,спомени, куфари,
днес тръгваме... (има ли някъде рай?)

и плачем -
децата,
защото и тук им е хубаво,
а ние
защото от страх ни боли.
Насляпо отиваме,
чакаме чудото...
и вътре в душите ни някой крещи:
„не гледай назад!
Бягай,
Бягай...
ще свикнеш със болката си по дома.”

Не свикнахме.
Възелът все се затяга...
До гуша сме в заеми и в самота
сред хиляди други, нагърбили болката
по дом, стара майка и болен баща...
Натрупали злоба и кредити, колкото
да плащат дорде съществува света...
Нещастници...
Ние сме глухи нещастници,
говорещи смешно на странен език...
На Шекспир езикът е мъртъв по прашните
лавици. Езикът на Шекспир, простете, е мит...

Кога ли ще стискам във шепите залеза,
потъващ зад бледочервен хоризонт,
кога ще съм сигурен, гордо изправен
на моя, потънал във дългове фронт?
Кога ще забравя съня за ноември,
полюшван от топлия вятър на май,
когато със нашите куфари семпли
поехме с надежда посоката „рай”?
И дявол го взел! Ще получим ли прошка
от нашите смели и умни деца,
задето за шепа кредиторски грошове
сменихме дома си. Светът е жена –
примамва, когато е чуждо-далечна,
обаче живееш ли в близост, в контакт
набързо разбираш, че бил си във грешка
и твоята иде в топ-листата пак.
Изтръгнати корени рядко поникват,
особено щом са от старо дърво...
Присаждат се лесно и сигурно тиквите...
И Господ, затворил едното око,

Пресмята в проценти, наум си се чуди
Дали пък е сбъркал... Защо и кога
светът се задръсти от пънове луди,
а длан от земя нейде там опустя...

уелингтън, юли 2009

image



Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. portishead - Още не е - тука сме! Все още!;))
17.08.2010 00:52
Още не е - тука сме!
Все още!;))
цитирай
2. ronya - хм...
17.08.2010 00:52
а дали се чуди наистина?!
Дано, че иначе ми се вижда безсмислено...
цитирай
3. анонимен - Това и направо разтърсващо. От сега ли е? Или е от по-рано
17.08.2010 00:55
или пък отдавна си го мислиш. Аз на море като отида за три дни бързам за в къщи. А това което изпитваш ти, просто не мога и да си го въобразя.
цитирай
4. анонимен - Лека!
17.08.2010 01:10
Утре чакаме снимките.
цитирай
5. osi4kata - Утре чакаме снимките. току-що я ...
17.08.2010 01:13
kushel написа:
Утре чакаме снимките.


току-що я качих на поста
цитирай
6. room1423 - Ако знаеш как те разбирам. . . . . П...
17.08.2010 01:59
Ако знаеш как те разбирам..... Прегръдки!
цитирай
7. osi4kata - Ако знаеш как те разбирам. . . . . П...
17.08.2010 02:00
room1423 написа:
Ако знаеш как те разбирам..... Прегръдки!


прегръдки и на теб, сродна душо :)
цитирай
8. kapito - "Светът е жена – примамва, ...
17.08.2010 02:46
"Светът е жена –
примамва, когато е чуждо-далечна,
обаче живееш ли в близост, в контакт
набързо разбираш, че бил си във грешка
и твоята иде в топ-листата пак."

°Кога ще забравя съня за ноември,
полюшван от топлия вятър на май°

°Защо и кога
светът се задръсти от пънове луди,
а длан от земя нейде там опустя...°


И аз се чувствах така първите 5 години ...
цитирай
9. mominasylza - не ми се спи
17.08.2010 03:04
Нека приседна за малко до тебе.
И тихо заедно е тебе да помълча.
Много сме тия,с тихата болка по дома.
Кой по наблизко,кой по далече–но болката ни е една.
И тихо ни вика обратно...а има ли път за назад.

ще станат почти 20 години как съм навън.Бях почти дете,изпълнено с мечти и надежди.Никога няма да свикна.Още толко по 20 да станат.И каквито и да са успехите,реализацията...имат някакси горчив привкус...а си мислех че съм само аз...така.И за това повечето пъти си мълча,...на тая тема.
цитирай
10. анонимен - Хубави покриви имат къщите в Уелингтън
17.08.2010 07:36
Сега с телескопа на Гугъл Еърт ги разглеждам. Та кога ще се връщате?

Щтракни тук.

http://www.panoramio.com/map/#lt=-41.28648&ln=174.776217&z=4&k=2
цитирай
11. анонимен - За десети път чета това стихотворение и се шашкам.
17.08.2010 08:05
Невероятно силно и точно. По сила е равно на "Облаче ле бяло".
цитирай
12. blagovestie - Истинско,
17.08.2010 08:13
разтърсващо и докосващо...

Поздрави, миличка! :))
цитирай
13. hristo27 - Прекрасно стихотворение! Хубав ...
17.08.2010 09:21
Прекрасно стихотворение!
Хубав ден!
цитирай
14. panazea - Боли ме за всички , които по неволя стават емигранти.
17.08.2010 09:23
А ние , останалите , трябва да променим България ! Тук и сега! Няма време! Достатъчно страдат далече наште деца!
Прегръдка!
цитирай
15. scarlety - Много силно!
17.08.2010 09:43
Усещам прекрасно болката ти! Така е написано,че не може да останеш безучастен и равнодушен! Поздрави!
цитирай
16. hristam - Поздрав за теб и прекрасната елегия!
17.08.2010 09:56
Щом носиш в себе си тази красива носталгия, значи част от теб е тук...
Прегръдки!
цитирай
17. injir - , , Тази земя - не е моя земя. Тази земя ...
17.08.2010 10:54
,, Тази земя - не е моя земя. Тази земя - простете - е чужда.,, Този стих на Вапцаров защо продължава да се върти в главите ни?
,, Земя като една човешка длан. Но по-голяма ти не си ни нужна.,, А тези стихове? Познати са, нали? Оказва се , че на ,,дланта,, няма място за всички. Това е истината и ти си я казала. Поздрави за смелостта.
цитирай
18. eleonoraknyazheva - Руми,
17.08.2010 11:06
много силно си го написала. Хареса ми всеки ред, заплювам си онзи за тиквите...Те, и тук, знаеш, най-лесно се присаждат, при нова партия, нов шеф, същото е...
Аз съм си в родината, но страдам от друга носталгия. По родината, която имах, като дете. Не ме интересуваше политиката, тогава и не разбирах нищо, но сега тук хората също говорят смешни неща...на роден език, който понякога или трудно разпознавам, защото го дъвчат като турска дъвка или ми говорят неща, които ми звучат, като от друга планета...
Знам (поне от филмите), че Нова Зеландия е едно тихо и красиво място, с прекрасна природа...:) Знам също, че не може да замести родното място. Снощи късно (какво ме прихвана), в Тубата изслушах към 20 химна. И нито един не ми хареса повече от нашия, поне на езиците, които владея. В текста на нашия всичко е чудесно дозирано като послание и внушение - красотата на родната земя, почитта към загиналите за нея...И красотата на музиката, която допълва по един неповторим начин текста. Сливам се с този химн. И се разчувствам всеки път, като го слушам. Не ми звучи нито помпозно, нито предвзето, нито разводнено, като някои други...
Малко се олях...))) Бъди здрава и се пази. :))
цитирай
19. osi4kata - ей, благодаря, че прочетохте
17.08.2010 11:38
Всъщност, не съм чак толкова опасна драма куин, ама чат-пат ме удря сачмата.

весел ден :)))
цитирай
20. dengubara - Чат-пат, като те удари сачмата - най-добрия лек срещу носталгия е да си дойдеш за малко!
17.08.2010 12:42
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
21. osi4kata - интересното е,
17.08.2010 13:03
че все ме удря, когато тук е зима, а при вас - лято. :)))

догодина съм там за лятото :)
цитирай
22. анонимен - И аз ще ти кажа същото
17.08.2010 13:20
Преди всичко поздравления за талантливата поезия,която явно е изстрадана изповед.Дано болката поне малко се е притъпила.Казвам ти същото като 21-ви.Цинично,но вярно.Преди време моя близка посвети 10 г от живота си в опити да емигрира в Канада.Накрая успя.Тогава аз и казах-разбирам защо искаш да бягаш,но-от какво бягаме?Земята ли не е хубава,в пустиня ли живеем?Хората в Гренландия живеят,и никъде не искат да бягат.Ужасното е ,че не бягаме от нещо,бягаме от хората,от себе си бягаме,от своите.За да останеш да живееш ТУК-трябва да жертваш най-вече достойнството си -това е най-тъжното.
цитирай
23. анонимен - Какво чудо стана от един предизвикан постинг.
17.08.2010 15:23
Ако не бях попитал, нямаше ли да ни кажеш, къде си и какво правиш. Винаги усещам хумора примесен с малко тъга. Да знаеш има много видове носталгия. Хубавото е, че си тук от 3-4 месеца и вече се обзаведе с много приятели. Тук в блог.бг таланта не остава незабелязан.
цитирай
24. kasnaprolet9999 - Разтърсващо като изповед е, имам ...
17.08.2010 15:48
Разтърсващо като изповед е, имам съученици в странство и доста са ми разказвали за начина по който се чувстват. Има и такива, които там се чувстват много по-добре, но се чудя как е възможно да е така, само защото там всичко е по-уредено, заплатите големи, само с общуването и приемането им от останалите е зле, но това не ги тревожи, поне не си давад вид. Интернет дава големи възможности за общуване с хора, с близки възгледи и стари приятели това донякъде намалява проблемите на хората в странство. Мисля си, че и комуникациите тед а тед в България са намалели, хоратоа в блоговете вече споделат повече с виртуалните си дружки, отколкото с останалите. Често човек се чувства сам, където и да се намира, защото доверието е вече скъпо удоволствие. Ето, такива едни мисли ми се въртят, чудя се на кого му е по-добре, на тези дето останаха тук и се мъчат да живеят в тази неразбория или на емигрантите, които страдат за родината, която пък нехае за тях. За това е хубаво от време на време да се връщате, та по-лесно да се преборите с носталгията за нещо, което на практика вече го няма.
цитирай
25. razkazvachka - Влизам за ен-ти път да го чета - наблюдавала съм лица, които изживяват твоя стих...
17.08.2010 16:05
За малко бях на ръба - можех да го премина - съзнателно взех решение да приема унижението и да се върна - оказа се, че не е унижение - просто ръба на границата е много висок и много остър... може и да не оцелееш физически докато прескачаш, но прескочиш ли веднъж, оцелееш ли - можеш вече да го прелиташ - няма страх, нито безсилие, нито унижение - насред изгорелите от слънцето поляни, прашните пътища и надупчените градски улици... Донесох си и нещо ново: абсолютната увереност, че другите не са ми виновни и ако искам нещо да бъде свършено в и около моя дом, то зависи само от мен...
цитирай
26. mamas - Тежки думи...
18.08.2010 00:03
Не мога да си представя живота си на друго място. Дори дома си ако се наложи да сменям, не знам дали ще мога...
Поздрави за смелостта!
За таланта ти няма какво да казвам - признала съм го още откакто те "срещнах" за пръв път в блога.
цитирай
27. swanlake - Съгласна съм с частта за носталг...
18.08.2010 00:14
Съгласна съм с частта за носталгията и самотата,но не бих казала че навън е само лошо или само добро. България ни липсва разбира се , но дали ние липсваме на България-не съм много сигурна !
цитирай
28. patilan4o - Разлюля ме...
18.08.2010 00:28
...това трябва да си го изживял за да го напишеш! Е, ако нямаш тази дарба тези мисли ти текат по-прозаично, но все пак това е посоката, а поезията ги облича в музика. А иначе както и ти спомена в отговор на един от коментарите, трябва да превъзмогнеш тези мисли за да оцелееш и живееш, но все пак отвреме-навреме ни избива съчмата!
Благодаря ти osi4ke!
цитирай
29. kikokinezi - Само който го е изпитал може да те ...
18.08.2010 00:29
Само който го е изпитал може да те разбере истински. Много е хубаво!!!
цитирай
30. анонимен - osi4ka
20.08.2010 10:47
Осичке красива,кажи ни
колко си жилена ,за да станеш оса,
колко пъти тихо си плакала,
за да стане osi4ka твоя съдба?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: osi4kata
Категория: Поезия
Прочетен: 2243481
Постинги: 1098
Коментари: 6769
Гласове: 19253
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930